Monday, April 4, 2016

Kembali


Kadang bila hati kata nak berubah, kita takut.

Takut nak lepaskan kebiasaan.
Takut nak lepaskan keselesaan.

Kita dah matang, well at least, aku rasa aku dah di dalam fasa matang.
In this phase, jujurnya,aku tengah struggle, belajar terima konsep redha dan tawakal.

Aku belajar, dalam segala situasi, kita kena fikir dari semua sudut.
Setiap satu apa yang orang buat pada kita, mesti ada sebab.
Kadang aku rasa aku di pihak yg kalah.

Tapi kalau kalah itu yg tenang, kalah itu yang beri aman, aku pilih itu dari menang dengan hati gelisah.

Aku dapat rasa something, dan aku sangat tak suka bila aku rasa macam ni.

 A hint , a tiny glimpse of sadness.

Mungkin, ini cara lembut tuhan nak beritahu aku;

"Kembali"

Sebab bila kau cukupkan diri hanya untuk tuhan, kau cukupkan diri untuk segalanya.

So far, aku bersyukur sangat kat mana aku berada sekarang, biasalah, aku dengan pikir jauh aku memang sentiasa tak kemana, tapi when the thought forces you to change to be a far far moreeeee better person, then why not kan?

Terima kasih Tuhan, untuk nikmat kasih sayang, dari keluarga dan sahabat.

No comments: